piątek, 27 lipca 2012

Nasze rowery

Trening rowerowy - Wschodnia Obwodnica Wrocławia from Tomasz Krajcarski on Vimeo.

Zdjęcie z dzisiejszego treningu, akurat podczas "nielegalnego" pokonywania zamkniętej jeszcze Wschodniej Obwodnicy Wrocławia. Nie byliśmy jedynymi poszukiwaczami darmowej adrenaliny, którzy na swoich bicyklach testowali nowy asfalt i sprytnie omijali płoty :)



Rower, na którym będę jechać do Paryża to w zasadniczej części trekking Wheeler Cross 3600, model z 2006 roku. Aluminiowa rama w rozmiarze 23" (niestety, nie znam oznaczenia stopu, z którego została wykonana). Od czasu kupienia gotowca, kilka rzeczy w nim udoskonaliłem. Na dzień dzisiejszy sprzęt prezentuje się następująco: przerzutka tył Shimano Deore, przód Shimano Deore, klamkomanetki Shimano Deore (gdy portfel pozwoli, wymienię na klamki i manetki XT), obręcze Alexrims, szprychy DT Swiss, piasty Shimano Deore XT, opony Bontrager, łańcuch Shimano XT, kaseta Shimano XT, korba Shimano Deore, widelec RST Omni (ogólnie mówiąc badziew, przestał pracować po dwóch tysiącach kilometrów, po wakacjach zastąpi go prawdopodobnie SR Suntour Epicon), kierownica oryginalna, Wheelerowa, jestem z niej zadowolony, mostek też niewymieniany od nowości, ale przyszedł na niego czas, bo skrzypi i strzela przy skręcaniu, sztyca Wheeler (amortyzacja to pic na wodę, gdy siadam do zjeżdża i taka to z nią robota - do wymiany na sztywną), siodełko Wheeler (raz spawałem aluminiową prowadnicę, poza tym wygodne, chwalę je sobie, jednak po paru latach poprzecierało się i wystaje gąbka ze szwów - trzeba będzie wymienić na żelowe Selle Royal).
Dziś wymieniłem stare, mocno zajechane klocki hamulcowe na nowe, Kellys  Powerstop V-01 cartridge z wymiennymi okładzinami. Przy wymianie wyregulowałem przy okazji cały system hamowniczy. Teraz spisuje się o niebo lepiej niż z poprzednikami, w których hamowały prawie że śruby.

Do kubła trafiły również stare chwyty, niewymieniane od nowości. Ich miejsce zastąpiły sprezentowane mi przez Paulinę Ergony.
Przed samym wyjazdem oszpecę na miesiąc moją maszynę, dokładając te straszne błotniki.. ale jak mus to mus. Miały być już kilka dni temu, ale w sklepie nie mieli czarnych. Może to i dobrze? Krócej będę się męczył :)



Sprzęt Pauliny to fabryczna (oprócz chwytów) damka Unibike Viper GTS 2011. Firma polska, ale sprzęt klasy światowej. Rower ten kupowaliśmy w zimie tego roku i śmieszność polega na tym, że chodząc po wielu sklepach rowerowych obejrzeliśmy masę bicykli opartych na podobnych założeniach osprzętowych co Viper, tylko że wszystkie było droższe. Dlaczego? Bo na ramie miały Trek czy inna Merida. To właśnie w sklepie Treka sprzedawca z uśmiechem na twarzy wysłał nas do sklepu Unibajka i powiedział, że tu się po prostu nie opłaca. 

Szczegółowa specyfikacja: rama 700C / ALU 6061 / HYDROFORMING / CIENIOWANA, widelec SR SUNTOUR NVX / SKOK 75MM / BLOKADA HYDRAULICZNA, stery AHEAD FSA NO.10 / 1-1/8" / WEWNĘTRZNY, kierownica UNO GRADE 2.0 / RISER / 31.8MM, chwyty Ergon, mostek UNO GRADE COMFORT / REGULOWANY / 31.8MM, sztyca SATORI HARMONY / AMORTYZOWANY, siodełko Selle Royal Lookin, manetki i przerzutka przednia Shimano Alivio M430, przerzutka tylna SHIMANO DEORE M592 SHADOW, hamulce Shimano Acera, klamki Shimano Deore, kaseta SHIMANO ALIVIO HG30 / 11-32T (9-biegów), łańcuch SHIMANO HG40, korba SHIMANO ACERA M391 / 48X36X26T / OSŁONA, obręcze RODI VR19 / CNC / CZARNE, piasty SHIMANO ALIVIO M430 / 32H, opony SCHWALBE TYRAGO / 28X1.60.



Rower Michała to Kellys Saphix model 2011. rama KELLYS Aluminum 6061 alloy, widelec SR SUNTOUR NEX4610 V4 MLO, 63mm, coil / Mechanical Lockout, stery KLS Expert integrated, suport SR SUNTOUR cartridge (113mm), korby SR SUNTOUR XCT V3 (48x38x28), manetki SHIMANO (12) ST-EF65-8 EZ-fire Plus, przerzutka przód SHIMANO M191 (31.8mm), przerzutka tył SHIMANO Alivio M430, ilość biegów 24, kaseta SHIMANO CS-HG31-8 (11-34), łańcuch KMC Z7 (114 links), hamulce APSE, klamki SHIMANO (12) ST-EF65-8 EZ-fire Plus, linki hamulcowe Driving Force SCS (SlickCableSystem), piasty alloy / SHIMANO RM30 (32 holes), obręcze KLS Draft 622x19 (32 holes / eyelets), opony KELLYS Softline 40-622 (700x38C), wspornik kierownicy KLS Cross - adjustable (diam 28.6mm / bar bore 25.4mm), kierownica KLS Cross RiseBar (25.4mm), chwyty KELLYS Exbone 2Density, sztyca KLS Expert (diam 27.2mm), siodło KLS CrossLine, pedały VP NonSlip - alloy, waga kg 13,80

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Napisz proszę jak się nazywasz i skąd jesteś, bo to wypada i będzie milej.